סופ"ש אקטואלי: הכה את היהודי והצל את כחלון • יוסי לזר

    יוסי לזר 3 Comment on סופ"ש אקטואלי: הכה את היהודי והצל את כחלון • יוסי לזר
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע אירחתי בביתי את ח"כ אורן חזן והופתעתי מאוד לשמוע שלמרות שהוא חבר בוועדה היוקרתית של 'חוץ וביטחון' גם הוא לא שמע על החטוף האתיופי שמוחזק בידי החמאס.

    צורת התנהגות הזו מצטרפת לשיטה הידועה של 'הכה את היהודים והצל את העולם' אשר נוסדה ברוסיה – שם ככל שהמצב הכלכלי היה רע יותר, מצאו תמיד את האשם ביהודים.

    השבוע היה נראה כי האמירה הזו תקפה גם כאן במדינת היהודים. חשבנו שאת עיקר ההתקפות עלינו נקבל מהיושבים באופוזיציה שתמיד ידעו שהדרך לתקוף את הקואליציה עוברת דרך החרדים אך הנה למרבה ההפתעה עיקר ההתקפות עלינו מגיעות דווקא מהקואליציה או ליתר דיוק מתנועת 'כולנו' של כחלון.

    כששר האוצר "גילה" כי בכדי להפעיל את כל הרפורמות שלו – הוא נאלץ לשלם עליהם מתקציב המדינה, ישר הוא מצא את הפתרון: 'באו נקצץ בכבשת הרש של קצבאות הילדים' או בלשונו 'באו נפרוס את הקצבאות לשנתיים ובכך נקיים את רפורמת הדיור'.

    אז נכון, ח"כ משה גפני מצוטט תדיר "אני תמיד אומר שכשטוב לחילונים, טוב לנו, וכשרע להם – לנו רע שבעתיים", אבל עדיין למה תמיד הניסיונות לעשות טוב לחילונים קשורים בלעשות רע לחרדים? והרי והפעם יש מספיק כסף בקופת המדינה וכל ה"מצוקה התקציבית" היא רק לרפורמות של כחלון שאין בהם כמעט שום התחשבות בצרכים של המגזר החרדי כמו אחת התוכניות שלו להוסיף 20,000 יחידות דיור על התוכניות הקיימות – פרויקטים שייבנו לגובה וכמובן הם לא מתאימים לציבור החרדי.

    ואכן השבוע פרץ עימות בדיוק בעניין זה בין אריה דרעי למשה כחלון בישיבת קבינט הדיור, לאור בקשת כחלון להעניק מענקי רכישה בפריפריה בזמן תקציב המדינה.

    יאמר לזכות חברי הכנסת החרדים שעשו הכול כדי למנוע את ההסתה הזאת וכמו שאמר השבוע ח"כ הרב אורי מקלב בראיון לרדיו 'קול חי': "סיעת כולנו חתמו אחרינו על ההסכמים הקואליציוניים וראו היטב על מה חתמו. כך שהם לא יכולים לבוא ולומר לא ידענו".

    אכן, ח"כ אורן חזן מהליכוד, בביקור בביתי באלעד ענה לשאלתי לגבי שיתוף הפעולה בינו לבין ח"כ משה גפני בוועדת הכספים, הוא אמר לי כי אכן שיתוף הפעולה ביניהם מעולה והם עובדים יחד לקדם את התקציבים שהקואליציה התחייבה להם.

    חזן הופתע לשמוע על החוסר הגדול בדירות במגזר שלנו, כשלצורך השוואה בעיר אלעד מתגוררות כ-7,000 משפחות ובמגזר החרדי מתחתנים מידי שנה כ-9,000 זוגות, כך שבכל פחות משנה צריך להקים עיר חדשה – עובדה שרפורמת הדיור של כחלון לא נותנת שום מענה.

    אך עדיין שיטה זו שתמיד כשחסר כסף פונים ישר למגזר החרדי ומנסים לקחת מהקצבאות – נובעת מחיסרון בתחושת ה"ערבות הדדית" בין כל חלקי העם, מהמחשבה שיש את "מעמד הביניים" ויש את כל השאר. וזה לא משנה אם זה החרדים או החטוף האתיופי או כל מיעוט אחר במדינה, אם לא נשכיל ללמוד לחיות יחד הרי שתמיד נהיה עסוקים 'במלחמות היהודים' של 'חטוף וקח' במקום במלחמות האמתיות והקיומיות שלנו עם השכנים מסביב ועם ההסכם האירני שנחתם השבוע.

    בשולי הדברים, בשבוע שעבר עסקתי בטור בחוק הכשרות ובתגובת ש"ס לחוק. לאחר פרסום הטור נודע כי תנועת ש"ס החליטה שלא להגיש כרגע את החוק הנ"ל ולתאם יחד אם סיעת 'כולנו' מתווה מקובל.



    3 תגובות

    מיין תגובות